lørdag

en fin lørdagskveld

Første natt her i Casole ble ikke helt bra. For her oppe på rommet mitt var det nemlig mange edderkopper, og jeg er livredd eddekropper. Så jeg måtte sove med lyset på så jeg kunne se helt til jeg sovnet at de ikke rørte på seg. Men denne frykten for at de rørte på seg gjorde at jeg flere gansker i løpet av natta våknet bare for å sjekke etter. Våkna sikkert ti ganger! Og de rørte på seg! Men heldigvis ikke i retning meg. Så mye søvn ble det altså ikke. Så mitt på dagen i dag sov jeg en lang lur noe som var utrolig herlig.


Dag 2 i Casole og som au-pair har vært veldig avslappende. Vi startet dagen med en tur til et marked nede i Greve in Chianti. Der handla jeg meg en bok, A room with a view, som jeg gleder meg masse til å begynne å lese. Handler så klart om Italia. Og jeg kjøpte noen blader. Det er så flott at de selger engelske blader og bøker så lett tilgjengelig! Så tok vi en tur til en Cantina som selger all Chianti Classico vin (også min families vin) og en del olivenolje. Her smakte vi også på noen viner. Jeg syntes dette stedet var helt fantastisk flott! Tok noen få bilder som jeg kanskje legger ut senere. 


Lunsjen besto av pasta med ferske tomater. Deretter bruschetta med ferske tomater, og til det fikk vi ferske tomater og agurk. Alt dette hadde så klart en mengde olivenolje! Også avluttet vi med dolce. Kjempegodt alt sammen!


Rolig dag, litt leking med barna og diverse. Og på ettermiddagen fikk jeg være med barna til nabohuset for der skulle de spise pizza. Nabohuset som ligger noen få meter fra vårt er et eldgammelt hus, som de på utsiden av har en eldgammel vedovn for å lage mat i! Helt fnatastisk. Så her laget de pizzaene fra bunnen, men tomat og ost også i vedovnen. Detter er visst veldig sjeldent, at folk har egen vedovn. Luksus må jeg si. Og pizzaene (sikker 40 av samme sort) var knallgod. Var masse folk i nabohuset og det var en helt vidunderlig stemning og opplevelse der borte. Kjennes godt å være her. Den kinesiske dama som var der laget Ravioli av kinesisk art som også var veldig god! Herlig kveld, er så glad for at jeg kna være en del av dette! 


Nå blir det kveld, Susanna har vært her å fjerna edderkoppene og bebiene deres så jeg skal slukke lyset og få en god natt søvn!


Gleder meg til i morgen
Klem Andrea

Ingen kommentarer: