mandag

bloggbloggblogg

Nå har virkelig humøret vært ubalansert den siste tiden. For i det ene øyeblikket er jeg helt nede og vil hjem, men i det andre kunne jeg ikke tenke meg å vært noe annet sted enn jeg er akkurat nå. I dag har vært en god dag. Jeg har hatt det ganske så fint. Jeg har blandt annet syklet tur, fiksa italienskkurs, truffet en hyggelig familie og gjort litt yoga. Sykkelturen gikk til italienskkurskolen så den var ikke lang, men det er alltid koselig å sykle her i Ferrara blandt alle de andre syklistene. Også fiksa jeg kursstart, onsdag kl 9-11 er første time. Deretter er det sammen tid hver onsdag og fredag i 10 uker ca. Og etter det kan jeg bygge på med videre kurs. Skal se jeg kan snakke italiensk når jeg er ferdig her ja!!

Ippolita, jenta i familien, ble med en vennine hjem etter skolen i dag. Når jeg og Vittorio dro for å hente henne ble vi invitert inn. Det viste seg at denne familien har reist til Norge de siste sommrene med campingbilen sin og synes at det er et fantastisk flott land. Og det er alltid hyggelig å høre, er helt enig. Så de fortalte at de hadde vært i Kirkenes og flere byer oppi nord som de syntes var veldig fine. Og Bergen, Røros og flere steder. Vi ble enige om å ta en dag å se på bilder sammen! Det gleder jeg med til! Få litt følelsen av Norge igjen. Herlig.

Yoga ja. Det er noe jeg har veldig lyst til å drive med, har vel egenbtlig aldri prøvd det, men er ganske sikker på at jeg ville likt det. Jeg gjorde noen øvelser jeg fant på nettet i dag og jeg kjente hvor godt det var å bare røre bitte litt på kroppen. Er liksom litt for lenge siden jeg har rørt på meg nå. Så det trengs å ta et tak å få igang no trening. Har sett to steder der det drives yoga her i Ferrara, hvis jeg finner en av de stedene igjen vil jeg høreom jeg kan starte på noe nybegynnerkurs. Med en gang! Ellers skal jeg prøve å gå litt tur, og kanskje etter hver klarer jeg til og med å jogge litt (liker ikke jogging så godt for jeg blir da så fort sliten?!). Så skal jeg bli sprek også! Må leve litt som italienerne og vettu. De er kanskje ikke så spreke, men alle damene her er så forbaska tynne, jeg tror ikke jeg klarer å bli tynnere hvis jeg ikke trener for jeg klarer nok aldri å spise mindre værtfall! Mat må jeg ha. Masse mat!

I går og i dag så jeg en fiml som heter "Lars and the real girl". En morsom og trist og koselig film. Mamma og pappa, dere må se den synes jeg. Tror kanskje kanskje dere ville like den...vanskelig å si for jeg vet egentlig ikke hvordan filmsmak dere har. I kveld tenkte jeg å se "Snow angels"...har ikke hørt om den, men så trailer og ble fristet. Så skal sette igang å laste den opp på surthechannel.com nå så har jeg noe kos til kvelden.

Jeg hater egentlig å skrive, spesielt hvis jeg vet at noen kommer til å lese det jeg har skrevet. Så litt rart å sitte her nå å bare skrive uten stans...men nå ble det stans da.
Go natt, klem

1 kommentar:

Anonym sa...

Hei på Andrea :-)
Om du hater å skrive, så skjuler du det godt! Tvert imot; det ser ut som om du digger å skrive, du har jo så friskt og frodig språk, lettlest og fargerikt - koser meg med fortellingene dine, du skriver liksom i bilder, sånn at det nesten er som å reise med inn i dine dager i Italia. Håper hjemlengselen gir seg i takt med at du lærer språket og dermed kan kommunisere mer med folket. Og at du kommer til å treffe mennesker som kan bli virkelige venner! Gode tanker og klem fra Solbjørg.