torsdag

har det godt

Dagene har gått ganske fort siden jeg kom flyttende hit på fredag, og allerede nå føler jeg at jeg kjenner familien ganske godt. Selvsagt er det mye vi ikke vet om hverandre, men man kan ikke pøse på med alle slags spørsmål med en gang. Synes ikke jeg da. Tar det med ro og det er godt. 


Jeg trives veldig godt med både moren, faren, og barna. Jeg er ikke helt vant med å måtte leke så mye enda, så dette kan noen ganger være en utfordring. Men jeg synes jeg takler det ganske bra. Jeg kunne sikkert allerede nå fortalt om alt mulig forskjellig vi har gjort, blir ikke mye de samme tingene vi gjør. Disse barna skal jo gjøre noe nytt rett som det er! 


Jeg har tatt en del bilder siden jeg kom, men jeg har ikke orket å redigere og legge ut enda for jeg er ganske sliten etter dagene, men det kommer nok (noen uredigerte bilder ligger på facebook). Utenom tiden med barna er jeg helt oppslukt i en bok jeg fant i leiligheten i Santo Pietro. Enke for et år av John Irwing. Synes det er råbra. Jeg er egentlig ikke veldig glad i å lese bøker, men noen ganger synes jeg bare det er helt fantastisk. Bare jeg finner de rette historiene så er jeg solgt! har også gjort klart neste bok, og den etter det. Har nemlig kjøpt to bøker, en har jeg vel allerede nevnt (a room with a view) også kjøpte jeg en i dag som heter Tell me something som handler om ei som har to ønsker i livet: å finne en italiensk mann og få mange søte barn med roser i kinnene! Hehe...tenkte litt på meg selv! Teit, men morsomt!


Må ikke glemme å fortelle om maten. Jeg har kanskje fortalt at Susanna er en fatastik kokk. Hun lager kanskje ikke de mest spennede retter, men de er så utrolig gode uansett. 
Idag har vi spist: frokost - frokostblanding. Lunsj - tynne kjøttgreir med bfødtrøssel, tomat, agurk, og en meget spesiell ost. Middag - tomat, brød, agurk, ost. 
Noe annerledes (eller egentlig helt annerledes) enn hjemme, men jeg liker det, samtidig som jeg gleder meg til å komme hjem til usunt kosthold også...


Nå venter enke for et år, så må legge meg ned på knirkesenga mi å lese.


Føler fortsatt at jeg er en elendig blogger, skal på et aller annet vis prøve og kanskje bli bedre. hvem vet.


God natt, klem.

Ingen kommentarer: