søndag

reise framogtilbake-dagen

Ble bare masse fram og tilbake og lite kos idag. Håpet på å kunne ta en tur rundt i Firenze, men det ble ikke tid. Men i dag tidlig fikk jeg sett kjekkas slakteren i Greve da. Og jeg fikk reist til SPB og vaska slik jeg ville. Reiste på denne måten: Greve - Firenze med buss. Firenze-Pontedera med tog. Pontedera-Capannoli med buss. Capannoli-SPB måtte jeg ta fotene fatt! Samme tilbake til Capannoli...men ingen buss gikk tilbake til Pontedera. Så jeg stoppa en fyr, og mamma hadde sendt meg en melding på italiensk som forklarte at jeg skulle til Pontedera (i tilfelle jeg skulle finne noen som kunne kjøre)...viste den til fyren som sa ok. Han snakka ikke et ord engelsk, men jeg forstår litt italiensk så klarte å svare på det meste han ville vite. Tror egentlig han var en jævla "griskaill" som var ute etter noe annet. Flaks jeg ikke endte opp i en søppelkontainer. Men haha, det fikk han ikke nei!! Så...Pontedera-Firenze med tog igjen. Så var det å finne riktig buss til et sted der Susanna skulle plukke meg opp. Det tok tid, men jeg fant bussen og kom meg til Susanna. Vi dro så og traff familien og også hennes søster med mann. Spiste italiensk pizza, kjørte hjem. 


I morgen blir det tur til Firenze. Skal reise tidlig så må sove nå.
God natt
Klem, Andrea


en fin en:

 

Ingen kommentarer: