fredag

italiensk

Dette året har jeg planer om å lære italiensk. Det er egentlig derfor jeg er her, bare for å lære italiensk. Og for å gjøre det gratis bor jeg hos denne familien, passer barna deres, får mat og lommepenger. Veldig fin ordning. Jeg har ikke begynt på noe kurs ennå, for vi er fortsatt på familiens ferie. Har ikke spurt når jeg får begynne på kurs, men håper det blir med en gang vi kommer til Ferrara for jeg gleder meg sånn till å lære språket! Men jeg har klart å lære meg to setninger allikevel, det er jo ganske enkelt egentlig når man bor sammen med en italiensk familie. Men vi bruker ikke tid på å lære meg italiensk. Men her om dagen måtte jeg ha hjelp til å si noe på itaiensk fordi jeg skulle si noe til en italiensk dame. Men jeg kan deseverre ikke å skrive dem, men på norsk var det : "Kan jeg få låne toaletten, vær så snill?" Og den andre "Beklager, jeg er litt sen." Og jeg synes det er kjempegøy!!! Jeg har lært meg noen setninger. Håper jeg får til å bruke dem igjen!


Ellers føler jeg at jeg kanskje ikke er den beste barnepasseren noen måtte ha. Kanskje dette ikke var rett for meg? Jo, eller joda..det tror jeg, men jeg føler til tider at jeg ikke er leken nok for barna og kanskje ikke helt står til forventningene av en barnepasser av Susanna. Kanksje var de andre au-pairene hennes mye flinkere med barna en hva jeg er? Jeg tørr ikke spørre...eller kanskje jeg skulle? Hva gjør jeg feil/riktig? Jeg har nå bare på følelsen av at jeg fort blir lei av å måtte leke, gå tur, lytte til bråk av barnas leking osv. en kanskje er det en vanesak. Ikke mer klaging nå, jeg skal gjøre mitt beste for at Susanna får et intrykk av at jeg ikke er så værst som barnepike, skla prøve værtfall.


Nå prøver jeg for harde livet å redigere bilder slik at jeg kan legge ut noen. Blitt en god stund siden nå.


Legger ved en film som jeg vet mange allerede har sett, men den er helt nydelig! Kunne aldri tenke meg å ha en tradisjonell seremoni etter å ha sett dette!



Ha en fantastisk dag,
Andrea

Ingen kommentarer: