onsdag

Kort oppsummert super helg med Elisabeth

For en helg! Lenge siden jeg har ledd  så mye på fire dager! Helt fantastisk.

Elisabeth kom sent torsdag kveld, jeg reiste til flyplassen i Bologna for å møte henne. Et eneste stort smil bredte seg om munnen min da jeg så henne og der ble det hele helga. Vi har virkelig ikke nøtt til å treffes hver dag for å holde på vennskapet, aldri følt meg tryggere på noen. Det ble rett i seng den kvelden, og fredag formiddag reiste vi til Venezia. Alt var helt ukjent for oss og vi rota oss litt bort i begynnelsen. Etter å ha gått i en del smale gater følte vi at det var på tide å finne noe kjent. Vi tok en båt til San Marco, en diger piazza! Her var det mange turister. Har litt problem med det, ble helt tullete, ting går sakte, og det er alltid trangt. Men vi hadde fint vær og ellers var det bra. Vi så også et par kirker og alle fine gondolene og husene som flyter på vannet. Jeg har vært i Venezia før, men jeg vet ikke en gang etter andre gang om byen er bygget på fast grunn eller om hvordan det har seg dette. Aner ikke, må nok sette meg ned å finne litt ut av dette. Ganske flaut å ha vært på et kjent sted, men ikke ane noen ting om det stedet.

Lørdag morgen var planen egentlig å reise til Bologna, men tiden gikk fort så det ble ikke tid. For kl 17.00 måtte vi sjekke inn på hotellet i Firenze. Så vi dro direkte dit. Først betalte vi og sjekket inn på et sted, derfra måtte vi til et annet sted for å hente nøkkel og derfra gikk vi til huset hvor rommet lå. Det var et fint rom, god plass, og vi betalte ikke mer enn 73 euro for en natt. Vi var utrolig slitne begge to, gikk ut å spiste en enkel lunsj, handla litt til kvelden og så til bake til rommet for å slappe av. Så ble det tid for å ordne seg klar til en kveld på byen. Første gikk vi ut for å spise middag, så vors på rommet og så ut på disco. Vi ble i god form begge to før vi gikk ut og hadde ingen problem med å finne noen til å fortelle oss hvor det var noe diskotek. Lå fantisk et rett ved der vi bodde! Vi hadde en gøy natt der og traff mange kjekke italienere før vi gikk å la oss i 4-5 tiden. Neste morgen var det utsjekking halv 11. Det var ganske vanskelig å komme seg opp. Og hele søndagen gikk egentlig med til å bare være fyllesyk og sliten. Vi prøvde å få sett litt, men jeg var for sliten til mye vandring. Piazzaen utenfor Santa Maria Novella ble vår base denne dagen. Her hadde vi det faktisk så gøy, må ha vært den morsomste dagen sammen. Vi klarte liksom ikke å stoppe å flire!

Søndag kveld, etter en god middag i Firenze, reiste vi tilbake til Ferrara. Mandag var planen å se Ferrara, men det ble det også lite av. Elisabeth var veldig trøtt. Så vi slappa av på rommet litt før vi ordna oss for å reise til Bologna for å spise middag. Før dette skulle vi finne en sjappe å kjøpe Martini Asti å kose oss med den siste kvelden. Men etter mye vandring uten hell og lykke måtte vi reise til Bologna uten Asti-rus. Bologna ankom vi med ønske om å finne en Asti der og finne oss et koselig sted å sitte etter vi hadde spist middag. Fant ikke Asti, men noe som kunne erstatte den. Vi spiste en dyr middag, som Elisabeth dessverre ikke syntes var så god. Det var heller ikke den beste maten jeg hadde spist. Så satte vi oss utenfor en kirke og drakk pils. Vi begynte å vandre rundt for å kanskje finne noen disko igjen, siden dette var siste kveld sammen. Men vi traff noen menn som kunne fortelle oss at mandag var en litt slapp dag i Bologna. Derfor tog vi bare et tog hjem igjen uten å ha åpna Asti-erstatningen vår.

Tirsdag var det reisedag for Elisabeth, jeg var utrolig ulykkelig inni meg så klart. Hvordan kunne jeg ikke være det. Jeg har gått 6 uker uten å treffe noen jeg kjenner og jeg trives ikke så godt akkurat nå, og denne helgen var bare helt perfekt! Jeg ble med Elisabeth til flyplassen og begynte å gråte da jeg måtte si ha det og sluttet ikke å gråte før jeg sovna i går kveld. I dag er jeg heller ikke mye bedre, men ingen tårer så langt. Jeg er veldig usikker akkurat nå, om jeg har lyst til å være her eller ikke. Det er utrolig vanskelig å treffe folk her, så jeg er alltid alene. Men skal begynne på italienskkurs nå snart og da håper jeg hverdagen blir mer spennende.

Ingen kommentarer: