tirsdag

fortsatt et smilefjes...tror jeg

Helga med mamma og Hulda var kjempegøy, og koselig. Fredag var jeg på italiensk kurs og hele tiden var jeg så spent og glad. Tiden gikk utrolig nok kjemepefort, likevel om de kom senere enn jeg trodde. Det var så godt å treffe dem, klemme dem og snakke med dem. 
Jeg viste de huset jeg bor i og etterpå tok vi en liten tur rundt sentrum og fant oss et sted å spise. Hulda kjøpte seg før det et par adidas sneakers, med litt lilla på så klart. Hun har helt dilla på lilla! Vi spiste god mat og etterpå kjørte vi til muren, tok litt bilder og spiste sjokolade. Denne sjokoladen er bare helt himmelsk! jeg spiser litt for mye av den. 
Mamma og Hulda hadde leid fin bil, og jeg fikk kjøre. Joohoo! Dritt lenge siden siste, var skikkelig digg å få kjøre igjen. Noe jeg gjorde mesteparten av helga. Mamma var passasjer. På vei til Santo Pietro Belvedere stoppet vi på IKEA i Firenze. Egentlig er jeg dritt lei IKEA, men det var godt å gå i "kjente trakter". Ikea ser jo nesten helt likt ut i alle varehusene, og dette var inget unntak. Det ble en kort runde der, kjøpe bare noe småtteri og litt godteri. På kvelden ble det skype og øl. 
Lørdag var det dårlig vær. Jeg og hulda kjørte til Ipercoop og handla sjokolade, martini asti, og div stæsj. Vi var og på en butikk og kikket på sko, men det finnes litt for mye spesielt her i Italia, ikke noe falt i smak. Så kjørte vi opp mot Calci. Jeg synes det er så digg å kjøre bil og så synes jeg italiensk natur er flott så måtte litt opp i høyden for å få litt utrikt. Men mamma ringte så vi snudde fort. Hun var ferdig med dagens jobbing og ville være sammen med oss. Når vi kom tilbake hadde hun laget pasta og vi spiste oss god og mett.
Vi dro en tur på Mercatone Uno, jeg kjøpte meg sko. Snille mamman min betalte. Glemsk som jeg er husker jeg ikke hva vi gjorde etterpå...?
På kveden hvertfall traff vi Jan Morten og Vigdis, Bjørn Olav, og to til som jeg ikke fikk med meg navnet på. Mannen var visst broren til Jan Morten. Vi spiste middag på en restaurant jeg ikke husker navnet på, men jeg husker det var en del heksepynt der, noe jeg ikke helt forstod hvorhor det var. Det var ikke noe fint i hvertfall. Godt mat, pizza. Hulda og mamma koste seg med vin og øl, jeg holdt meg edru så noen kunne kjøre oss hjem igjen. Hulda ble etter hvert gira på å dra opp i Lajatico på baren der så vi dro alle sammen dit etter middagen. Og etter det fikk jeg og Hulda lyst til å dra på diskotek. Så vi kjørte mamma hjem og dro til Bientina på Boccaccio. Det er det eneste diskotekte vi vet hvor ligger og har vært der to ganger før. Stilig sted med masse kjekke italienere. Jeg måtte fortsette å holde meg edru så klart. Var en spesiellt opplevelse. Har aldri vært edru på fest. Men gikk fint. Koste oss masse blandt kjekkasene!! Kl 0400 stengte det så da kjørte vi hjem og la oss med sus i ørene. Søndag sov vi lenge og resite utpå dagen til Vada på spiagge biance. Lite folk, men det var herlig. Sola varma godt, Hulda og mamma bada. Jeg holdt meg på land, litt for kalt for meg. Herlig dag, som gikk alt for fort. Jeg og Hulda herja masse, var skikkelig bråkete og barnslige. Men det var så herlig. Vi kjørte hjem igjen etter å ha sett en fantastisk solnedgang. Stelte oss, drakk Asti og kjørte til Pisa for å spise middag. Et mindre vellykket måltid i følge mamma, men jeg opg hulda var gode og varme av Asti og etterhvert vin så vi storkoste oss. Men alle sammen hadde vi det fint tror jeg. Vi gikk så på en bar og kjøpe en alt for dyr kaffe til mamma og to alt for dyre drinker til meg og hulda. Det var over norske priser, syke saker. Vi avslutta kvelden på bar i Santo Pietro. 
Mandag våkna jeg tidlig og var helt stressa. Vi måtte finne på noe, jeg skulle snart reise. Og var helt psycko. Klarte ikke å roe meg ned. Etter hvert måtte jeg gråte, og jeg klarte vel egentlig ikke å stoppe etter det. Vi drakk kaffe i Peccioli før vi kjørte til Pontedera, der jeg måtte ta et tidligere tog enn jeg trodde og ble bare enda mer lei meg. Så vi måtte spise en rask lunsj sammen på togstasjonen og de fulgte meg til toget. Tårene rant. Det var dritt trist å reise, og drittkjipt å komme tilbake hit. Sendte melding til hulda og spurte om de kunne kommeog hente meg så jeg kunne være med hjem. Det hadde vært lett og godt. Men jeg er her fortsatt. Og dagen er bittelitt enklere i dag. Fortsatt lyst til å hjem, men jeg tror uansett hvor bra det er her så vil jeg hjem . Jeg har hjemmelengsel og den kommer ikke bort. Den bare viser seg i forskjellig grad fra dag til dag og fra time til time. 


Er bare litt over en måned til jeg får besøk av hele familien min på bursdagen min. Det blir flott. Så jeg har noe å se fra til. Og i morgen er det italiensk kurs og det ser jeg og fram til. 


Bilder fra den kule helga får komme senere. 
Kjemepe glad i dere mamma og Hulda, tusen takk for at dere kom på besøk. Det betyr masse for meg.


Jeg er forresten dårlig på å skrive sammendrag, men prøv å drit i det :)

Ingen kommentarer: