tirsdag

søker ny familie

ja, nemlig. Jeg søker ny familie. Ny au-pair familie. Jeg trenger den nå, for jeg har lite penger og jeg vil lære italiensk og jeg gidder ikke være alene noe mer. Finner jeg ikke en familie snart må jeg reise hjem, men det har jeg ikke lyst til! 


den forrige vertsmammaen vil ikke at jeg skal komme hjem til familien hennes og si hadet til pappan og sønnen (fikk ikke gjort det før jeg reiste). For hun skrev melding og sa at hun kunne sette igjen kofferten min i Firenze et sted så jeg kunne komme og hente den?! Men hvorfor vil hun det, jeg kan gjerne komme til Ferrara og si hadet. Men etter at jeg fikk meldingen vil jeg så klart ikke reise dit. Føler meg veldig lite velkommen. Eller er det bare meg....????????? rare greier..


Har vært ute med Bjørn Olav og Eir og spist middag i kveld. Jeg spiste taglioni (tror jeg) al salmone (med laks), kjempe godt! Og vi drakk god hvitvin, og litt rødvin. Herlig. Men nå sitter jeg igjen men veldig dårlig samvittighet fordi jeg ikke sa jeg ville betale for meg. De hadde jo ikke på forhånd sagt at de skulle betale, så egentlig skulle jeg betalt for meg selv. Men arg, ååååh. Bjørn betalte. Så i morgen må jeg spørre hvor mye jeg skylder, slike greier er flaut. Og kunne vært unngått bare jeg hadde fulgt litt med da regningen kom. Dust Andrea. Alltid dust. Æsj. og nå får har jeg problemer med å sove på grunn av dette. Den minste ting jeg blir flau over gjør at søvnen flyr av sted et sted jeg ikke kan finne! 
Men jeg sier likevel god natt nå, og sov godt med eller uten problemer i tankene!
Smask smask

1 kommentar:

Anonym sa...

Hei der nede i sør! For det første vil jeg virkelig gi deg saftig medhold i at det ikke er aldeles snill og forståelsesfull oppførsel fra din tidligere husfrue. Men folk er forskjellige, og der dumpa du da sannelig borti noen mennesker fra en totalt annen planet enn den du kommer fra. Jaja. En erfaring dette også. Og når det gjelder den derre "alltid dust"-greia, så kan du da skjønne at sånt glemmer adskillig eldre og mer erfarne folk enn deg! Nei, kjære Andrea, ikke ta så tungt på en bagatell som dette. Du er i en stresset situasjon, du er på egen hånd langt hjemmefra, (myyye lengre enn gamle meg noensinne har vært:-), så ta det lugnt og la søvnen komme med snille, vakre drømmer. Tenk: "Det årnær sæ´". Og du? Vet du at du er j.... god til å uttrykke deg? Sov godt, tvi-tvi videre. Det årnær sæ´. Klem, Solbjørg.