torsdag

Litt av hvert

Familien jeg bor med har faktisk 4 "tjenere" til å stelle i huset sitt. Det er faktisk ikke et hus da, en leilighet...ikke spesielt stor heller. Vel, det er to bad. Et lite kjøkken, spisestue, stue, kontor, strykerom, og tre soverrom. To av dem har walk-in garderobe. Og en gang mellom disse rommene. Men ja, vi er fire "tjenere". En dame stryker klær, sengeklær og ellers alt annet. Hun er her to ganger i uken. Også er det en vaskedame som kommer tre ganger i uken. Hun vasker alt, pluss at hun også vasker klær og rydder litt. Så er det en mann som jeg ikke helt forstår hvorfor de trenger..men han kommer hver morgen, hjelper til litt me ungene, tømmer søppel, kjøper mellk og vann og henter post. Har sett at han koster og stelle litt men andre ting og. Litt altmuligmann. En ordentlig tjener vil jeg si. Så joda, kan skjønne de trenger han. Men det er litt rart, familien gjør jo ingenting selv. De skifter ikke sengetøy, eller bytter duker, vasker, vasker klær...ting som vi hjemme (eller værtfall de jeg kjenner) gjør hver dag og som er en del av hverdagen vår! Men her jobber de hele dagen da. Far i huset er borte fra 8 til 7 og mammaen jobber hele dagen også, men hun sitter hjemme for det meste. Også har vi meg, til å passe barna.

I dag har jeg tatt ungene til skolen. Så var det litt stell hjemme sammen med de andre tjenerne. Og så så jeg film (Superbad), og ellers litt surfing på neeeetett. Tok jeg en sykkeltur til H&M og shoppa litt behagelig klær. Litt lei av å gå i bare Italiensk-jåledameklær. Folk i denne byen er ekstremt velkledde hele tiden, så jeg har prøvd å følge denne moten jeg og da. Men det passer meg ikke helt, i hvertfall ikke enda.

Jeg er veldig avhengig av musikk, bruker iPoden jeg fikk av søster&lars hver dag! Og noen ganger trenger min lille iPod-shuffle litt oppdatering. Så i går kjøpte jeg et nytt album på min iTunes. Kjøpte Muse - The Resistance. Helt fantastisk. Så har ikke hørt på annet. Legger ved en av favorittene




Er mange favoritter, mye digg. Sjekk det ut på youtube selv.

Og her er noen få bilder fra Ferrara

Ingen kommentarer: